terça-feira, 30 de novembro de 2010

Ugly Custard - Ugly Custard (1971 UK Prog Psych)

UMA BANDA IMPRESSIONANTE QUE NA SUA FORMAÇÃO TINHA FUTUROS INTEGRANTES DA ÓTIMA BANDA "RUMPLESTILTSKIN"!! ALGUNS DELES ERAM OU PARTICIPARAM DE BANDAS COMO "BLUE MINK", "T.REX", JOHNNY KID & THE PIRATES", "JEFF BECK GROUP" E "HUNGRY WOLF"!! UM TIMASSO QUE SE REUNIU PRA GRAVAR ESSE ÚNICO ALBUM QUE É RARÍSSIMO E MUITO BOM!! O ALBUM TEVE VÁRIAS CAPAS DIFERENTES PARA LANÇAMENTO EM OUTROS PAÍSES!! O DISCO É TODO INSTRUMENTAL E A SONORIDADE É FANTÁSTICA COM TECLADOS HAMMOND SALIENTES, GUITARRAS DISTORCIDAS, IMPROVISAÇÕES E VÁRIOS COVERS COMO "BABE I'M GONNA LEAVE YOU" QUE MARCOU ÉPOCA COM O LED ZEPPELIN, MAS QUE ORIGINALMENTE, PRA QUEM NÃO SABE, É DE JOAN BAEZ!! AS TRÊS ULTIMA MUSICAS SÃO ORIGINAIS DE ALAN PARKER!! VENENO INSTRUMENTAL RARÍSSIMO, COMPETENTE E RECOMENDADO!!
Tapestry Of Delights:This is an impressive crew of studio/session musicians, embarking on what could have been the umpteenth boring exploitation album. Luckily, it turns out to be surprisingly good. Side one of this all-instrumental LP is made up of covers of songs like "Scarboro' Fair", "My Babe" and Stephen Stills' "Hung Upside Down", while side two comprises Parker originals. Strangely enough, side one is actually better, pairing imaginative arranging with expert playing. Not as good or disturbing as the similarly-inclined Blue Phantom on the same label, this is nonetheless listenable, though nothing very special. Alan Parker was also involved in Blue Mink and Hungry Wolf and made a solo album in 1970 too.

Recorded in London under an assumed name by legendary session musicians including Alan Parker, Roger Coulam, Herbie Flowers and Clem Cattini, and released with different artwork in Germany and Spain in 1970, before creeping out in the UK the following year, this cult classic is as enigmatic as they come. A moody blend of Hammond organ, distorted electric guitar and funky rhythms, it's also a lost treasure for beat diggers everywhere.

Line-up:
Bass - Herbie Flowers (Hungry Wolf, Rumplestiltskin, Panhandle, Blue Mink, C.C.S., T. Rex, Sky)
Drums - Clem Cattini (The Tornados, The Birds, Johnny Kidd and The Pirates, The Jeff Beck Group, Hungry Wolf, Rumplestiltskin, Apollo 100)
Guitar - Alan Parker
(Hungry Wolf, Rumplestiltskin, Blue Mink, C.C.S.)
Organ - Roger Coulham
(Blue Mink)Tracks:
1. Scarboro' Fair
2. My Babe
    http://youtu.be/H699ZXVlmPE
3. Hung Upside Down
4. Custards Last Stand
5. Babe I'm Gonna Leave You
6. Cry From The Heart
7. Never In A Blues Day
8. Feel This

http://yadi.sk/d/TR22yUPN5Zpg6

http://www.mediafire.com/?haifclqib7q7ih0

http://www.mirrorcreator.com/files/FLNBQCVA/Ugly_Custard_-_Venenos.rar_links

quinta-feira, 25 de novembro de 2010

Geeza - Street Life (1977 Australian Hard Rock)

DA TERRA DO CANGURU VEIO ESSA BOA BANDA E UMA POSTAGEM RARA A PEDIDO DE MEU GRANDE AMIGO "RUDI JOAHNN", O POPULAR NÊNE, ELE QUE É O APRESENTADOR DO ÓTIMO PROGRAMA BOA NOITE BLUES, NA UNIJUI FM, QUE VAI AO AR DE SEGUNDA A SEXTA ÁS 20 HORAS!! CONHECEDOR DE SOM QUE É ELE ME SOLICITOU ESSA POSTAGEM A QUAL PRONTAMENTE ATENDI, POIS ESSA BANDA REALMENTE É MUITO BOA!!

A BANDA GRAVOU ESSE UNICO ALBUM COM ALGUMAS CANÇÕES BRILHANTES!! O DESTAQUE FICA POR CONTA DAS CANÇÕES "SONG TO WARILLA" E "RUN'N'HIDE"!! TEM TAMBÉM UMA ÓTIMA VERSÃO DE JEAN GENIE DO DAVID BOWIE!! A SONORIDADE É HARD ROCK SETENTISTA COM ALGUMAS NUANCES PROGRESSIVAS E ALGUMAS BALADAS MUITO LEGAIS!! VENENO AUSTRALIANO RARO E DO BOM!!

VERY GOOD HARD ROCK AUSTRALIAN GROUP!! AUSTRALIAN POISON RARE AN GOOD MUSIC!!
Terry Halliday (vocals)
Gabriel Vendetti (guitar)
Lee Martin (bass)
Alan Fraiel (drums)

01 Sydney Street Ladies 4:51
02 You Can't Do That 4:02
03 Song to Warilla 4:49
04 Streetfighter 4:40
05 Dragon Queen 3:38
06 Run 'n' Hide 4:07
07 Too Much Goin' on Here 3:43
08 The Jean Genie 7:37

https://www.mediafire.com/?b6qp2nyi5126hqo

terça-feira, 23 de novembro de 2010

Sogmusobil - Telefon Paisa (1971 Swedish Psych Prog Rock)

ALBUM RARÍSSIMO E QUE NA NET O NOME DA BANDA NÃO FICA CLARO, POIS EM ALGUNS CREDITAM O NOME DA BANDA COMO SOGMUSOBIL E O DISCO COMO TELEFON PAISA E EM OUTRO O CONTRPARIO!! NA CAPA DO DISCO ISSO NÃO FICA MUITO CLARO E NEM MESMO NA NET!! SUGIRO QUE O PESSOAL QUE POSSA AJUDAR NISSO POSTE UM COMENTÁRIOS COMO FÊZ MEU AMIGO PAULO QUE DIZ SER MESMO SOGMUSOBIL E INCLUSIVE INFORMA O LINE UP DA BANDA!! TRATA-SE DE UMA OBRA EXPERIMENTAL COM ELEMENTOS PSICODÉLICOS E CERTAS DOSES DE JAZZ E PROGRESSIVO!! O CERTO É QUE É UM TRABALHO AVANT-PROG, ECLÉTICO ONDE O PONTO FORTE ESTÁ NA CRIATIVIDADE ESPONTÂNEA DA BANDA!! O TECLADO É A BASE PARA A MECÂNICA MUSICAL DO DISCO!! VENENO RARO E RECOMENDADO!!

Great underground freak rock with a totally wasted vibe. With organs and guitars all over the place, music going in every direction possible . Highly recommeded. Some of the guys later appeared in the slightly more bluesy Levande Livet. Released on Pugh's Gump label this is Rare.

01. Arabic in the morning (4:11)
02. Öberg (0:28)
03. Lost identity (3:17)
04. Evinrude (3:22)
05. Speedy (3:06)
06. Chocolate nurse (4:07)
07. Betongbarn (3:48)
08. Stålprinsessan (3:17)
09. Olle (4:46)
10. Tjackvalsen (3:58)
11. Vi ses på Sergels torg (4:57)

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domingo, 21 de novembro de 2010

Blackstone - On The Line (1973 Canada Rock with a touch of blues and soul)

ALBUM RARÍSSIMO DESSA BOA BANDA CANADENSE, CUJOS MEMBROS ERAM EX-INTEGRANTES DA BANDA RHINOCEROS!! GRAVARAM DOIS BELOS DISCOS COM O NOME DE RHINOCEROS E DEPOIS MAIS ESSE BOM DISCO COM O NOME DE BLACKSTONE!! A BANDA DUROU APENAS UM ANO!! VENENO RARÍSSIMO!!

Onetime members from a group called Rhinoceros came back together in 1972 to form a new rock band, the Blackstone
Rangers. Because of circumstances, the guys soon shortened their name to the one-word title Blackstone. The lineup started out with lead singer John Finley, guitarists Danny Weis and Larry Leishman, pianist Michael Fonfara, and bassist Peter Hodgson. A short time later, drummer Richard Steinberg and musician Frank "Zeke" Sheppard were added to the roster.

Blackstone recorded its debut album in 1973, On the Line. The music critics found the first album less than pleasing, and soon group members Finley, Leishman, Hodgson, Sheppard, and Steinberg were all moving on to more lucrative projects. Weis and Fonfara tried to hang in there for a while longer with Blackstone, brining in some new blood to the group, like bassist John Prakash, singer Mike Stull, and drummer Penti "Whitey" Glan. The official end came in 1973, only a year after the band's creation. ~ Charlotte Dillon, Rovi

John Finley (vocals),
Michael Fonfara (keyboards),
Peter Hodgson (bass),
Larry Leishman (vocals, guitar, harp),
Frank "Zeke" Sheppard (vocals, harp),
Richard Steinberg (drums),
Danny Weis (guitar)

01. Qualified (3:24)
02. Mountain (3:05)
03. Change Is Gonna Come (5:30)
04. Back Door Man (4:53)
05. Ain't Gonna Let It Go (2:40)
06. Oopoopadoo (3:08)
07. Aint' Noody's Business (2:54)
08. Likakowpi (3:44)
09. Sunday's song (3:18)
10. Gonna Getcha (4:21)

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sábado, 20 de novembro de 2010

Talix - Spuren (1970 German Prog Hard Psych)

ALBUM RARÍSSIMO E DE ALTO PREÇO ENTRE COLECIONADORES, POIS NUNCA HAVIA SIDO LANÇADO NEM EM VINIL NEM EM CD!! AS INFORMAÇÕES QUE OBTIVE É DE QUE O ALBUM HAVIA SIDO LANÇADO DE FORMA PIRATA, MAS NEM MESMO SEI QUEM FEZ ISSO!! EU CONSEGUI O ALBUM NUMA PERMUTA COM UM AMIGO BLOGUEIRO DA RUSSIA!! É PESSOAL!! DA RUSSIA MESMO!! O GOOGLE TRADUTOR NOS AJUDA MUITO NESSES MOMENTOS!! VALEU A PENA POIS A SONORIDADE É UM PROGRESSIVO PSICODÉLICO BASEADO PRINCIPALMENTE NA GUITARRA E SAX COM INCURSÕES DE TECLADO E FLAUTA!! O VOCAL É EM ALEMÃO MAS MUITO SIMPÁTICO!! DEPOIS DESSE DISCO ELES MUDARAM O NOME PARA PINGUIN E GRAVARAM MAIS UM DISCO!! UM BOM E INTERESSANTE VENENO!!
HIGH RARITY ALBUM!! Talix is that rare breed, a German psych album. Not only that, but what was considered commercial suicide back in the day – they sung in German. Released just ahead of the more known experimental Krautrock movement, and right before the hard rock invasion. Apparently Talix are pre-Pinguin, but there’s little reference of that here except for the lingua franca (and the moody closing track which is a killer). The music is somewhere between thoughtful, almost progressive, songwriting and fun saxophone lead exploito dance numbers. The guitar is a constant highlight, fuzzed out to the maximum, reminding me of the guy from The Plastic Cloud. Overall for the style, better than the more known Bokaj Retsiem. Something a bit different from the norm.

Volker Plitz - Keyboards
Klaus Gebauer - Vocals
Markus Schaub - Guitar
Joe Voggenthales - Guitar
Elmar Kart - Saxophone, Flute
Tom Wohlert - Bass
K.D. Blahak - Drums

01 - Spuren
02 - Jeder Abschied
03 - Herbstbegegnung
04 - Lieben, Lieben, Lieben
05 - Nicht Fur Uns
06 - Liebe ist das Gewohnheit
07 - Oh Mann
08 - Elena

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terça-feira, 16 de novembro de 2010

Zabu - My Coffin's Ready (1972 French Hard Psych Bluesy)

HIGH RARITY!!
ALTA RARIDADE!!
LUCIEN ZABUSKI, APELIDADO DE ZABU, ERA O VOCALISTA ORIGINAL DA BANDA MAGMA ANTES DE KLAUS BLASQUIZ!! ESSE É SEU PRIMEIRO ALBUM SOLO E UM DISCO MUITO RARO!! A SONORIDADE FICA PREFERENCIALMENTE PARA O BLUES ROCK COM PITADAS PSICODÉLICAS E ALGUMAS PASSAGENS PARA O HARD!! VENENO RECOMENDADO!!

"Lucien Zabuski (nicknamed "ZABU") was the original vocalist with Magma prior to Klaus Blasquiz.
Even so, his own preference was for blues-rock, as indicated by his own two albums. You can easily mistake them for an Anglo-American artist. The albums feature some of the most respected musicians of French rock. His first solo album 'My Coffin's Ready' exhibits his blues influences with some glorious vocals and fine musicianship for that genre." Good and recommended album!!
Personnel:
Zabu - vocals, rhythm guitar
with:
Dominique Frideloux - electric guitar
Marc Perru - electric guitar
Lahouari Benne Djadi - electric piano
Francis Moze - piano
Edouard Magnani - bass
Richard Siltich - bass
Michel Santangelli - drums
Christian Vander - drums
B. B. Brutus - drums
Teddy Lasry - sax
Yochk'o Seffer - sax
Eric Langeberteaux - flute
Serge Grünberg - background vocals
Laurent Grangier - sax, vocals
Thierry Beaugin - bass
Pierre-Yves Ganne - guitar
Gégé Baroukh - lead guitar
Etienne Martinelli - keyboards
Christian Nicolas – drums

Tracks:
01 - Yellow Girl
02 - Doctor Moonshine
03 - Coffin's Ready
04 - Subversion Blues
05 - Informer Blues
06 - Silent Angel
07 - Ice-Pick Blues

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segunda-feira, 15 de novembro de 2010

THE EQUINOX - Hard Rock (1973 UK Hard Rock)

HIGH RARITY!!BANDA OBSCURÍSIMA E QUE TEVE VIDA CURTA!! FORMADA EM 1972, GRAVARAM SEU ALBUM EM 1973 E SE SEPARARAM EM 1974!! VENENO RARÍSSIMO E RECOMENDADO!!
"A banda passou a maior parte de seu primeiro ano no circuito de clubes antes de um encontro casual com o pessoal do Boulevard Records, um selo com uma má reputação sobre passar a perna em seus artistas e também pela liberação de produtos de baixa qualidade. Ingênua, a banda decidiu gravar o seu álbum num porão e com orçamento bem baratinho, mais ou menos em torne de 25 libras por cada membro. O disco se chamou "Hard Rock" e chegou às lojas no início de 1973. A banda ficou surpresa e seus componentes putos da cara ao descobrir que as pessoas que estavam na capa do disco não eram da banda. Podem notar que tem até uma mulher na capa e outros três integrantes nada a ver com os caras. Uma coisa de louco isso pessoal. Inacreditável. A Gravadora Boulevard explicou que eles estavam sofrendo de uma escassez de papelão e com isso decidiram reciclar algumas velhas capas para o disco da Equinox. Apesar da banda ter incrivelmente tolerado este tipo de tratamento e continuar com a gravadora, a banda deixaria de existir em janeiro de 1974. O vocalista Mick Shedd continuou a se apresentar com uma banda de classic rock chamada Hellhound. O tecladista Jon Stoppard se interessou e gravou um albuim solo de musicas celta chamado "Secret Gardens". Os outros membros o paradeiro é desconhecido."

Vinyl Label: Boulevard 4118

Sounding much like many of their peers from the british music scene in the early 70's. The musicianship is decent enough and the writing is fully formed. "Land of Blue Fire" and "Black Mike" get the honors here as the stand outs. Thought from the beginning as a cash-in operation when hard rock began to spread throughout the UK, this LP features a very young band (keyboardist Jon Stoppard was 16 when this LP was released in 1973) performing the sounds of the day Equinox consisted of Mick Shedd on vocals and guitar, Sid Oldfield on bass, Jon Stoppard playing organ and Terry Waldon as the drummer Incidentally they are not the ones who appear on the sleeve, where they were replaced by some unknown hipsters, and knowing Boulevard and it's mother label Saga it was probably a stock photo rather than a proper session paid for the occasion The album sounds move through the early UK hardrock paths opened by bands such as Deep Purple, Black Sabbath or Led Zeppelin, and although it must be said that our youngsters can't match the playing skills of the bands they mirrored in, it's justice to state Hard Rock as a more than decent effort, and a true rarity even for the conoisseurs of the genre.

MICK SHEDD - VOCALS, GUITAR
SID OLDFIELD - BASS GUITAR
JOHN STOPPARD - PIANO, ORGAN, SYNTHESIZER
TERRY WALDON - DRUMS

01.Beelzebub Makes the Goat 3:59
02.Black Mike 3:07
03.Dilemma 4:40
04.Jack and Jill Song 4:47
05.Jenny's Dream 4:53
06.Land of Blue Fire 6:40
07.Patterned Skag 3:06
08.Rats Trap 3:22
09.Secrets of the Mass 3:10
10.Supernova 2:06

http://www.mediafire.com/download/k228epda4444npw/Equinox-Venenos.rar

quarta-feira, 10 de novembro de 2010

Udo Lindenberg - Lindeberg (1971 German Prog Rock)

PRIMEIRO E RARÍSSIMO ALBUM SOLO DO EX-FUNDADOR DA BANDA PASSPORT!! ALÉM DISSO O CARA PARTICIPOU DE VÁRIOS ALBUNS DE GRANDES BANDAS ALEMÃS COMO A EMERGENCY, 8 DAYS IN APRIL, ATLANTIS, KRAVETZ, ENTRE OUTRAS!! A CARREIRA SOLO POSTERIOR A ESSE ALBUM NÃO FOI MUITO BOA, MAS ESSE DISCO AQUI, O PRIMEIRO DELE, É MUITO BOM SIM E É O MAIS OBSCURO DE TODOS!! A SONORIDADE É ROCK PROGRESSIVO COM ESTILO MUITO PRÓPRIO, VIOLÕES AFINADOS, AS VEZES ACUSTICO, POR VEZES VIAJANTE...UM BOM E RARO DISCO!!

Biography
Udo Lindenberg is one of the most influential German rock singers of the '70s. Developing a unique straight-rock style mixed with occasional jazzy or symphonic influences and witty lyrics, he was the first to show that rock music with German lyrics was possible and could even be successful.

Starting off in the beginning of the '60s in several jazz bands, he came to Hamburg in 1968, where he met Inga Rumpf, another influential German rock singer, and finally founded his first band, called Free Orbit. After a short jazz stint as a drummer in Klaus Doldinger's band, Passport, and an English-language debut album, he started writing German lyrics and released his German debut, Daumen Im Wind (1972). His next album, Alles Klar auf der Andrea Doria (1973), provided his breakthrough in Germany and Lindenberg became the most exciting discovery in German rock. Throughout the '70s, he released a string of equally successful albums (most notably Votan Wahnwitz [1975], Panische Nächte [1977], and Dröhnland Sinfonie [1978]), which firmly established him as one of the greatest German rock icons.

At the end of the '70s, he had arrived at a new stage in his career: He discovered Ulla Meinecke, who was to become one of the most successful female songwriters in Germany; published his first book, Hinter All den Postern; and jammed with Eric Burdon, who appeared as a guest star in the tour for Dröhnland Sinfonie. In 1980, he directed and starred in his first movie, Panische Zeiten, a comedy about a rock singer who is kidnapped by a government agent. After another book (Rock und Rebellion -- Ein Panisches Panorama, 1981), he tried hard to finally get together a tour through East Germany, where Lindenberg enjoyed cult status. Apart from one concert in 1983 in East Berlin, a tour scheduled for 1984 was eventually canceled by the East German cultural apparatchiks, who probably feared his sardonic wit.

The mid-'80s saw him getting him more and more involved in political issues: He interviewed German ex-chancellor Willy Brandt, took part in the Live Aid concerts, toured the USSR, and started a correspondence with East German party boss Erich Honecker. In 1987, Lindenberg sent him a rocker leather jacket as a gift, a now-legendary symbolical gesture. After releasing his autobiography, El Panico, in 1989, he was awarded the Bundesverdienstkreuz, the highest award given by the German government.

In the '90s, his musical creativity faded -- a process which had already become obvious during the '80s, when he released albums that never reached the quality he had achieved previously. He dived into mainstream pop music and his song material became more and more debatable. Nevertheless, his status as Germany's most important rocker was unbroken. Other German bands and singers honored him at his 25th tour anniversary by performing their own versions of his songs. From 1996 on, Lindenberg started a second career as a painter, with extensive exhibitions.
Bass - Carl G. Stephan
Engineer - Thomas Kukuck
Guitar - Andy Marx
Producer - Udo Lindenberg
Vocals, Drums, Keyboards, Percussion - Udo Lindenberg

01 It's Allright Again 3:06
02 We've Had Our Time 4:05
03 Paradise Now 8:56
04 Stardance 2:13
05 We Could Be Friends 4:40
06 The Children Of Your Children Won't Even Know Your Name 11:37

https://www.mediafire.com/?bfj2bidb6qpb6t5

domingo, 7 de novembro de 2010

LUCIFER WAS - Underground And Beyond (Norwegian Hard Rock Prog)

ESSE É UM DISCO QUE NÃO É TÃO RARO MAS MERECE ESTAR ENTRE OS VENENOS!! A HISTÓRIA DESSE DISCO É INTERESSANTE POIS FOI GRAVADO EM 1997 MAS AS MUSICAS OS CARAS HAVIAM FEITO ENTRE 1970 E 1974!! OS CARAS SE SEPARARAM ANTES DE GRAVAR UM DISCO SEQUER E SÓ DEPOIS NOS ANOS 90 É QUE O BAIXISTA DA BANDA ENCONTROU AS GRAVAÇÕES ANTIGAS DA BANDA E RESOLVEU JUNTAR TODOS OS MEMBROS NOVAMENTE PRA REGRAVAR AS MUSICAS COM A TECNOLOGIA ATUAL!! OU SEJA É UM DISCO GRAVADO EM 1997 MAS COM A SONORIDADE SETENTISTA COM MUSICAS RECONSTRUÍDAS!! O RESULTADO É FANTÁSTICO!! A FORMAÇÃO DA BANDA CONTAVA COM DOIS FLAUTISTAS E A SONORIDADE FICA NUM MIX ENTRE JETHRO TULL E BLACK SABBATH!! DISCASSO!! VENENO ALTAMENTE RECOMENDADO!!
"Apesar de não ser um celeiro de estrelas do rock, como os EUA e a Inglaterra, no início dos anos 70 a Noruega foi o berço de uma banda inovadora e com grande capacidade musical. Tudo começou quando o guitarrista Thore Engen e o baixista Einar Bruu, se conheceram ainda crianças e criaram fortes laços de amizade. Passaram por diversas bandas de pouca expressão tocando juntos, até que em torno de 1970, através de um amigo em comum, Knut Engan, conheceram três rapazes: Kai Frilseth, Tor Langbråten e Arild Larsen, que também tocavam juntos.

Logo, os seis se identificaram musicalmente e decidiram formar uma banda. Porém, havia um pequeno problema, tanto Einar quanto Arild eram baixistas, o que acabou inviabilizando a permanência de Arild na banda. Knut e Tor também desanimaram do projeto. Nesse momento, Thore Engen, Einar Bruu e Kai Frilseth (que era baterista) se uniram e estavam procurando alguém para compor os vocais. Foi quando conheceram Dag Stenseng, que além de vocalista era flautista. Os membros da banda acharam interessante mesclar o som clássico da flauta com os outros instrumentos e como Dag obviamente não podia cantar e tocar flauta ao mesmo tempo, Thore assumia os vocais em alguns momentos. Porém, para um melhor aproveitamento dos instrumentistas, foi adicionado mais um flautista à banda, Anders Sevaldson e de carona veio também Jan Ødegård no órgão.

Estava então formado o embrião do Lucifer Was, que na época tinha o nome de "Ezra West", um nome retirado da literatura inglesa, assim como Jetho Tull e Uriah Heep. Porém, esse nome se tornou um tanto quanto confuso, pois algumas pessoas achavam que a banda se chamava "Rett Vest", devido a pronuncia similar. Isso não agradou os membros do Ezra West, que decidiram escolher um nome diferente. A banda então passou a se chamar apenas Lucifer, o que também ocasionou problemas, pois muitas bandas nos EUA e na Alemanha já haviam adotado esse nome. Portanto, sem mais tempo para pesquisar um novo nome ou talvez por pura falta de criatividade, renomearam o grupo para Lucifer Was (ou seja, “Era Lucifer”, ou “Éramos Lucifer”).

Confusões à parte, a banda começou a se apresentar pela Noruega e fez relativo sucesso, inclusive participando de alguns festivais. O som dos rapazes era pesado, embora tivesse algo de progressivo. Uma definição interessante seria dizer que o Lucifer Was era uma mistura de Black Sabbath e Jethro Tull, o perfeito casamento entre flauta e guitarra é o ponto marcante nesse sentido. Embora tivesse um futuro promissor, a carreira da banda se restringiu ao período de 1970 a 1974, quando por estarem tocando mais do que o que podiam agüentar, Jan Ødegård deixou a banda, o que culminou na separação de todos e no precoce fim do Lucifer Was, sem mesmo ter gravado um álbum.

Durante décadas o Lucifer Was ficou esquecido no tempo, até que em meados de 1995, Einar Bruu encontrou uma gravação de sua antiga banda feita em Oslo em 1974. Ao ouvir as canções, ele percebeu que eram muito boas, melhores do que ele havia imaginado, e resolveu contatar os velhos companheiros de estrada para reconstruir seu velho projeto. Todos, com a exceção de Jan Ødegård, concordaram e logo em seguida, com as músicas compostas na década de 70, começaram a tocar em bares, acertando todos os detalhes para finalmente em 1997 lançarem o seu primeiro álbum: “Underground & Beyond”, que foi produzido pela própria banda e lançado tanto em CD quanto em LP. Um super-álbum, com riffs pegajosos e excelentes duelos de flauta/guitarra.

Felizes com o pequeno sucesso alcançado com o “Underground & Beyond”, os (a essa altura do campeonato) jovens senhores se animaram e começaram a compor novas canções para seu próximo álbum. Chamaram um velho amigo Rolf Kjernet para a produção e em 2000 surgiu o segundo trabalho de estúdio da banda, o "In Anadi's Bower", que tinha músicas mais longas que o primeiro, além do uso de mellotrons tocados por dois músicos de estúdio: Knut Johannessen e Jon-Willy Rydningen. O vocalista Jon Ruder também foi inserido na banda, pois tinha uma voz mais alta e limpa. Essas novidades só contribuíram para uma evolução no som da banda e de forma alguma mudaram o estilo consagrado no primeiro álbum. A banda mandou fitas em busca de uma gravadora e conseguiu assinar com a sueca “Record Heaven”. Depois do seu segundo trabalho nas prateleiras das lojas de música do mundo todo, o Lucifer Was começou a se tornar mais conhecido e tocou em vários festivais, principalmente na Suécia, onde se concentra a maioria de seus fãs. Inclusive, muitas pessoas acreditam que a banda é natural desse país. Apesar de estarem vivendo um bom momento, o flautista Anders Sevaldson abandonou a banda durante as gravações do "In Anadi's Bower", deixando a banda com apenas um flautista para a turnê de divulgação do álbum.

Em um show internacional realizado em Slottskogen in Gotemburgo na Suécia, a banda alavancou a venda de seus dois álbuns e anunciou a vinda de um terceiro. Seria o “Blues From Hellah”, lançado no final de 2003. Nesse período houve mais uma baixa na banda, o flautista Dag Stenseng se afastou do Lucifer Was para se iniciar no ramo dos negócios. Para o seu lugar foi recrutado Morten Seyfarth. Em 2007 saiu o mais novo trabalho da banda, o “The Divine Tree”. Os dois últimos álbuns do Lúcifer Was são muito bons, porém mesmo seguindo a linha dos anteriores, não têm a mesma pegada dos dois primeiros. Essa é uma história que nos ensina que nem mesmo o tempo pode acabar com o talento, nem com o gosto pelo bom e velho Rock n’Roll. Vida longa ao Lucifer Was!" - Fonte: Whiplash -
#####################Lucifer Was biographyThis early 70's Norwegian band played together for years without ever releasing an album; that is, until label Record Heaven heard about them in the late 90's and convinced them to re-record songs they had played live at the time. Thanks to RH, we can now enjoy a collection of highly energetic, raw and aggressive 70's power rock recorded with pristine modern technology. The band's material is reminiscent of BLACK SABBATH, URIAH HEEP, early SCORPIONS and JETHRO TULL, albeit a very manic TULL as the flutes battle it out savagely with pounding guitars. Their second album features no less than two flutes, two Mellotrons, electric and acoustic guitars, bass, drums and percussion as well as two vocalists. Their third also contains additional piano, cello, violin, viola, sax, trumpet, trombone and tuba contributed by various guest artists.

Quite impressive, their first effort "Underground and Beyond" (1997) was yet a mere hint at what the subsequent "In Anadi's Bower" and "Blues From Hellah" held in store. On these two, crunchy guitars, absolutely wild flute and tons of cascading mellotrons give way to meaner-than-snakes guitar riffs bound to send shivers up and down your spine. As for lead vocalist Jon Ruder, he is something of a cross between Ian Anderson and Klaus Meine (SCORPIONS). Of course, this music isn't all that innovative or adventurous, but it is delivered with such gusto it's hard not to love it. Great stuff for fanatics of the bands mentioned above (SABBATH, HEEP, TULL).
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Thore Engen - Guitarra, Vocais
Dag Stenseng - Flauta, Vocais
Anders Sevaldson - Flauta, Vocais
Einar Bruu - Baixo
Kai Frilseth - Bateria

01 - Teddy's Sorrow
02 - Scrubby Maid
03 - Song For Rings
04 - Out Of The Blue
05 - The Green Pearl
06 - Tarabas
07 - Fandango
08 - The Meaning Of Life
09 - Light My Cigarette
10 - In The Park
11 - Asterix

https://www.mediafire.com/?ij087d5idxqia8n

terça-feira, 2 de novembro de 2010

PAX - Pax (1970 Peruvian Hard Rock Psych)

É PESSOAL!! BANDA DO PERU MESMO!! VENENASSO DIRETO NA VEIA E AQUI DA AMERICA DO SUL!! ESSE DISCO TINHA QUE ESTAR ENTRE OS VENENOS!!
Pois é pessoal no Perú também tinha rock n roll sim, e do bom!! Pax fazia um Hard Rock tradicional com influência psicodélicas!! Pax numa tradução pra língua latina quer dizer paz!! A banda foi formada pelo ex-líder da banda "Los Shains" 'Ego Pico "Aguirre!! O repertório desses peruanos malucos era hard rock da veia setentista com vocais em inglês e com guitarras soberbas, realmente um som que causa espanto se levarmnos em conta de onde veio!! Esses peruanos realmente dão show e não deixam nada a desejar pra qualquer outra banda de hard rock psych inglesa ou americana, alemã seja lá de qualquer país que seja!! Os caras são feras mesmo!! VENENASSO PERUANO RARO E ALTAMENTE RECOMENDADO!!

 
From Sixties Peru this South American hard rock band kick up a riot . with both traditional and Western influences. A stylish set of heavy and hairy psychedelic rock with poppy outbursts. Leader Pico Aguirre was previously with Los Shains and this album dates from 1970. Pax is the Latin word for peace. The band were formed by former Los Shains' leader 'Pico' Ego Aguirre. Jaime Moreno was brother of the famous Peruvian pop singer Gustavo 'Hit' Moreno. U.S.A.-born Mark Aguilar was a multi-instrumentalist living in Lima at the time and a friend of Moreno's. Miguel Flores, from Cuzco, was a superb drummer and a charismatic musician. Gerardo Rojas handled vocals on one cut Mr. Skin. Their repertoire was hard rock / heavy metal with vocals in English. On the Dark Rose compilation there's a great cover of Smoke On The Water and decent versions of Radar Love and Mr. Skin. Their other finest moments including the opening cut Firefly, with some superb guitar moments; Dark Rose, which has a melodramatic introduction and lots of guitar histrionics; Exorcism, with its funky guitar work and gruffer vocals and Sittin' On My Head, which sported another good guitar intro. Along with Tarkus they were the only hard rock / heavy metal orientated group from Peru. The original line-up played from 1970-72, but there were several subsequent line-ups.
Mark Aguilar - lead vocals, bass guitar, piano
Ego Aguirre - lead, rhythm & acoustic guitars, organ, backing vocals
Miguel Flores - drums & percussion, backing vocals
Jaime Moreno - lead & backing vocals

01.A Storyless Junkie - 5.30
02.Rock An' Ball - 4.32
03.Green Paper (Toilet) - 4.03
04.Sittin' On My Head - 4.39
05.Deep Death - 5.32
06.For Cecilia - 4.53
07.Pig Pen Boogie - 4.24
08.Shake Your Ass - 1.11
09.Firefly (Bonus) - 4.59
10.Resttection Of The Sun (Bonus) - 3.21
11.Smoke On The Water (Bonus - Deep Purple) - 5.26
12.Exorcism (Bonus) - 4.11
13.Dark Rose (Bonus) - 5.22
14.Radar Love (Bonus) - 4.33
15.Mr. Skin (Bonus) - 2.55