terça-feira, 28 de dezembro de 2010

Crossrode - Crossrode (1980 Hard Southern Rock)

(Image from Corbis.com.)
ESTE É UM DESAFIO QUE LANÇO AQUI PARA OS ENVENENADOS!! SERÁ QUEM ALGUÉM SABE ALGUMA INFORMAÇÃO SOBRE ESSA BANDA? ANO DE LANÇAMENTO DO DISCO? PAÍS DE ORIGEM? E A CAPA? QUALQUER INFORMAÇÃO É MUITO BEM-VINDA!! EU TINHA GRAVADO ESSE DISCO EM FITA CASSETE HÁ MUITO TEMPO ATRÁS!! NEM SABIA MAIS QUE EXISTIA ATÉ DAR UMA CONFERIDA NOS MEUS TAPES ANTIGOS E AÍ VEIO ESSA MARAVILHA!! NA ÉPOCA NÃO TIVE O CAPRICHO DE ANOTAR NADA DA BANDA A NÃO SER O NOME!! AGORA COMPLICOU!! UM VENENO ALTAMENTE PERDIDO QUE NÃO TEM NENHUMA INFORMAÇÃO NEM MESMO NA INTERNET!! ESSE ENTÃO É O DESAFIO DO BLOG AOS VISITANTES!! INFORMAÇÕES SOBRE A BANDA É O QUE PEÇO!! BAIXEM O DISCO E CURTAM AO MENOS O SOM!!
VENENO RECOMENDADO!!

CASO SOLUCIONADO!! OBRIGADO A TODOS OS INFORMANTES!! REALMENTE EU ESCREVI O NOME DA BANDA ERRADO NA FITA CASSETE E AÍ NÃO TEM JEITO MESMO DE ACHAR NADA!! O BOM FOI VER A EFICIÊNCIA E SOLIDARIEDADE RÁPIDA DOS ENVENENADOS PRA SOLUCINAR ESSE MEU PROBLEMA!! VEJO QUE O DISCO NÃO É TÃO RARO ASSIM COMO EU PENSAVA MAS O SOM É MUITO BOM!! VALEU PESSOAL!! OBRIGADO A TODOS!!

WHO HAS INFORMATION ON THIS BAND? THIS IS THE CHALLENGE FOR THE VISITORS OF THE BLOG!! ANY INFORMATION!! RECORDED ON TAPE IS A LONG TIME AGO!! DO NOT WRITE THE INFORMATION WHEN RECORDING!! HARD ROCK HIGH RECOMMENDED!! WAIT SOME INFORMATION ON THE BAND!!

THANKS TO ALL!! CASE IS SOLVED!! THANKS FOR ALL REPORTING!! WRONG WROTE THE NAME OF THE BAND!! THANK YOU BROTHERS!!

http://www.megaupload.com/?d=5QRFKGHO

domingo, 26 de dezembro de 2010

REQUEST: BULL ANGUS - Same (1971 US Hard Rock)

ESTE É O PRIMEIRO ALBUM DESTA ÓTIMA BANDA AMERICANA CHAMADA BULL ANGUS QUE LEMBRA MUITO DEEP PURPLE E GRAND FUNK RAILLROAD!! O SEGUNDO DISCO TÁ POSTADO LOGO ABAIXO NESTE BLOG!! UM BELO E RARO VENENO COM TECLADOS TRABALHANDO BONITO!! OS AMANTES DO GÊNERO NÃO DEVEM PERDER!! É ROCK DA GEMA!! VENENO ALTAMENTE RECOMENDADO!!

Poughkeepsie's Bull Angus were one of those bands that should have been huge. With Franke Previte handling the vocals with extraordinary ease and a style that blended Zeppelin, Deep Purple and southern rock, the band released two exceptional albums for Mercury before folding and disappearing. Not much is known about the whereabouts of the former members, but Previte went on to front Franke & the Knockouts before writing the grammy award winning, "The Time of My Life" from the Dirty Dancing soundtrack. Bull Angus' debut was reissued a few years ago by Skyf Zol Records, but this gem has yet to see the digital treatment. Feast your ears upon this hard rock classic and marvel at one of the 70's lost talents.


Frankie Previte - vocals, percussion, recorder 
Larry La Falle - guitar, vocals 
Dino Paolillo - guitar, vocals 
Ron Piccolo - organ, piano, vocals 
Lenny Venditti - bass 
Geno Charles - drums, percussion 

01 Run Don't Stop 0
2 Mother's Favorite Lover (Margaret)
03 Uncle Duggie's Fun Bus Ride 
04 A Time Like Ours 
05 Miss Casey 
06 Pot of Gold 
07 Cy 
08 No Cream for the Maid 

REQUEST: Bull Angus - Free For All (1972 US Hard Rock)

ESTE É O SEGUNDO ALBUM DESTA BANDA AMERICANA CHAMADA BULL ANGUS!! O SOM DOS CARAS DÁ PRA DIZER QUE ERA SIMILAR A GRAND FUNK RAILLROAD E BLOODROCK, MAS TAMBÉM DÁ PRA DIZER QUE QUEM GOSTA DE DEEP PURPLE DA FASE BOA VAI GOSTAR MUITO, VISTO QUE OS CARAS FAZIAM UM HARD ROCK A BASE DE TECLADOS!! O DISCO JÁ COMEÇA COM "LONE STRANGER", UM HARD ROCK TÍPICO SETENTISTA E CONDUZIDO MAGISTRALMENTE POR TECLADOS E GUITARRA!! UM BELO E RECOMENDADO VENENO QUE OS ADORADORES DO GÊNERO NÃO DEVEM PERDER!!

Poughkeepsie's Bull Angus were one of those bands that should have been huge. With Franke Previte handling the vocals with extraordinary ease and a style that blended Zeppelin, Deep Purple and southern rock, the band released two exceptional albums for Mercury before folding and disappearing. Not much is known about the whereabouts of the former members, but Previte went on to front Franke & the Knockouts before writing the grammy award winning, "The Time of My Life" from the Dirty Dancing soundtrack. Bull Angus' debut was reissued a few years ago by Skyf Zol Records, but this gem has yet to see the digital treatment. Feast your ears upon this hard rock classic and marvel at one of the 70's lost talents.

Frankie Previte - vocals, percussion, recorder
Larry La Falle - guitar, vocals
Dino Paolillo - guitar, vocals
Ron Piccolo - organ, piano, vocals
Lenny Venditti - bass
Geno Charles - drums, percussion

01 - Lone Stranger 7:03
02 - City Boy 6:52
03 - Loving Till End 5:43
04 - Savoy Truffle 3:22
05 - Drivin' Me Wild 4:48
06 - (We're the) Children of Our Dreams 5:35
07 - Train Woman Lee 5:42

http://www.megaupload.com/?d=PTY19Y3E

sexta-feira, 24 de dezembro de 2010

FELIZ NATAL!! MERRY CHRISTMAS

FELIZ NATAL A TODOS!! AGRADEÇO AOS COLABORADORES QUE DERAM SOBREVIDA AO BLOG E TAMBÉM A TODOS OS VISITANTES DO VENENOS DO ROCK DESEJANDO MUITA PAZ, SAÚDE E ROCK N ROLL!!

THANK YOU FOR CONTRIBUTORS AND VISITORS OF THE BLOG!! HAPPY CHRISTMASS TO ALL VISITORS AND CONTRIBUTORS OF VENENOS DO ROCK!! PEACE, HEALTH AND MUCH ROCK AND ROLL!!

THANK YOU ALL!!

Miller Anderson - Bright City (1971 UK Folk Rock and mix of styles)

MILLER ANDERSON ERA EX- INTEGRANTE DA KEEF HARTLEY BAND E ESSE É SEU PRIMEIRO ALBUM SOLO DEPOIS DE DEIXAR A BANDA!! NOTEM QUE NESSE DISCO TEM A PARTICIPAÇÃO DE OUTROS COMPONENTES DA KEEF HARTLEY!! O CARA DEPOIS PARTICIPOU DA BANDA DOG SOLDIER, SAVOY BROWN BLUES BAND E DA ULTIMA VERSÃO DA T. REX, BANDA DE MARC BOLAN!! A SONORIDADE DESSE DISCO SEU PRIMEIRO ALBUM SOLO É UM ROCK COM ESTILO FOLK MAS NUM GRANDE MIX DE ESTILOS, COMPOSIÇÕES DELICADAS E POR VEZES MEIO BLUES!! VENENO RARO E RECOMENDADO!! O CARA TINHA PEDIGREE!!

Armed with a powerful, soulful voice and a commanding guitar style, Miller Anderson was much in demand during the heyday of his career, The Scots born singer, guitarist and songwriter first came to fame with the Keef Hartley Band, which established him as a well-respected frontman. He joined the band in 1968 and stayed with Hartley for some three years, during which time they toured hard, became a top festival and club attraction and made some excellent albums.

Keef, a hard-hitting drummer from Lancashire, (ex-Artwoods and John Mayall), had put together a jazz rock band -that compared favourably with America's Blood, Sweat & Tears. He found an ally in Miller Anderson, who not only sang lead and played guitar for his band, but contributed the majority of the material. Their first album together was the well-received 'Half Breed', (1968), followed by 'The Battle Of NW6' (1969) and 'The Time Is Near' (1970), all on the Deram label. One of their best LPs was 'Overdog' released in 1971, on which Miller contributed seven of the songs, including the title track and powerful numbers like 'You Can Choose', and 'Plain Talkin', which showcased Anderson's driving guitar solos. Keef Hartley went on to form a much bigger outfit with brass players and they recorded the 'Little Big Band' album at London's Marquee Club in 1971. However it seems that Miller and Keef didn't always get on too well, and Anderson left the band soon afterwards. It was a good opportunity to record his own solo album and the result was 'Bright City', now heard for the first time on CD.
Miller wrote all the material for his project which was first released on Deram in 1971. The songs, including 'Alice Mercy (To Whom It May Concern)', 'The Age Of Progress', 'Nothing In This World', and 'Bright City', remind us what a fine singer has been missing from mainstream rock these past few years. Among those helping him out were Neil Hubbard (guitar), the late Gary Thain (bass), who later joined Uriah Heep, Mick Weaver, (sometimes known as Wynder K. Frogg), and Peter Dines, on keyboards. Session man Lynn Dobson from the Manfred Mann band played -flute, while Eric Dillon was on drums. Producer Neil Slaven sat in on percussion.

Adding backing vocals were Madeline Bell, Tracey Miller and Lisa Strike. Thain, Dines and Weaver all played on Keef Hartley's albums, so Miller was using mostly familiar faces to present his own music to the world. But getting a "name" in the music biz is harder than it looks, and back in the early Seventies at least, Keef Hartley still had the pulling power that Miller Anderson lacked on his own. For a while Miller had his own band called Hemlock with James Leverton (bass) and Eric Dillon (drums). It was a struggle to establish themselves and they joined forces with Kim Simmonds and Stan Webb (ex-Chicken Shack), to form a new version of the Savoy Brown blues band which went on a brief tour of America in the Spring of 1974. However the band which had been bashing round the circuit for years with different personnel, finally fell apart in confusion. In 1974 Miller rejoined his old mate Keef Hartley. They formed a new Dog Soldier and released one album of the same name for United Artists. It proved a failure and the normally cheerful 'Lancashire Hustler', Keef Hartley announced his intention of quitting his role as a band leader. The music scene was changing and brass oriented jazz-rock was under attack from Glam Rock. Anderson decided that if he couldn't beat ‘em, he'd join 'em, and in 1976 he teamed up with Marc Bolan in what proved to be the last version of T.Rex. He worked alongside Dino Dines (keyboards), Herbie Flowers (bass), and Tony Newman (drums). T.Rex hit the road with punk group The Damned on the Dandy In The Underworld Tour in 1977. Miller's presence on guitar gave Marc more freedom on stage and Bolan was very proud of this highly professional outfit which he called 'the best rock'n'roll band in the world".

Sadly Marc Bolan was killed in a car accident on September 16, 1977 and the band broke up. Miller Anderson carried on working, but never achieved the fame and fortune of his contemporaries. However he earned the respect of a great many fellow musicians. Today he continues to write and perform and in late 1994 he reminds us of a rewarding aspect of the thriving Seventies music scene that now seems like a bygone age.

Chris Welch, London, England 1995
(Taken from the CD reissue of "Bright City", Repertoire, REP 4524 WP)

Band Members :
Miller Anderson (guitar, vocals)
Neil Hubbard (guitar, later with Roxy Music)
Gary Thain (bass, from Keef Hartley Band)
Mick Weaver (keyboards, from Keef Hartley Band)
Dino Dines (keyboards, from Keef Hartley Band)
Harold Beckett (horns)
Lyn Dobson (flute)
Eric Dillon (drums, later in Hemlock)
Madeline Bell (backing vocals)
Liza Strike (backing vocals)
Tracy Miller (backing vocals)

01. Alice Mercy
02. The age of progress
03. Nothing in this world
04. Bright City
05. Grey broken morning
06. High Tide, High Water
07. Shadows 'cross my wall

http://www.megaupload.com/?d=KGXF3MOO

quinta-feira, 23 de dezembro de 2010

Jim Collins - Music Performed By The High Mass (US Acid Psych Folk)

ALBUM RARISSIMO E OBSCURO DE UM CANTOR TAMBÉM OBSCURO!! NÃO SE TEM IDÉIA DE QUEM ESTEJA POR TRÁZ DESSE REGISTRO!! QUEM É JIM COLLINS? NINGUÉM SABE!! UM ANÔNIMO!! NÃO SE TEM NEM IDÉIA DO ANO DE LANÇAMENTO DO DISCO, POIS O VINIL NÃO TRÁZ ESSA INFORMAÇÃO E NEM MESMO UMA PESQUISA NA INTERNET SOLUCIONA ISSO!! MAS TODO ESSE CLIMA DE MISTÉRIO DÁ UM CERTO CHARME ESPECIAL AO DISCO QUE CONSEGUI NUMA LOJA ALEMÃ JÁ HÁ ALGUNS ANOS E LEMBRO QUE NA ÉPOCA PAGUEI SÓ UM POUCO ACIMA DO MERCADO, MAS MESMO ASSIM UM VALOR CONSIDERÁVEL!! HOJE EM DIA O VALOR TRIPLICOU CERTAMENTE!! E PESSOAL: A VERDADE É QUE POUCO IMPORTA QUEM FÊZ ESSE TRABALHO GENIAL, POIS PROVAVELMENTE É UM DOS MELHORES DISCOS DO GÊNERO!! O DISCO HOJE É PEÇA RARA DE COLECIONADOR E TEM UM ENORME VALOR ENTRE ELES!! A SONORIDADE É DE UMA VIBE PSICODÉLICA COM MOVIMENTOS ESPIRITUAIS, ACIDOS, PITADAS DE FOLK, GUITARRAS ELÉTRICAS WHA-WHA DISTORCIDAS E MUITOS VIOLÕES!! A ULTIMA FAIXA LEMBRA E MUITO PINK FLOYD NA SUA ÉPOCA MAIS LUNÁTICA E PSICODÉLICA!! UMA VIAGEM QUE MERECE UM BOM VINHO, UM INCENSO LIGADO E CERTAMENTE VOCÊ SAI DO PLANETA!! VENENO ALTISSIMAMENTE RARO E RECOMENDADO!!
These two modern folk psych, private press records are shrouded in mystery. No one seems to know who these people are, but most folks agree that it's the same guy. There is speculation that these recordings are by some certain high profile psych collectors, but no one wants to elaborate on this. It doesn't really matter who made these, but it would be nice to know. Music Performed by the High Mass and Rojvi are absolute gems. Both are hauntingly beautiful examples of acid folk. HIGH RARITY AND VERY RECOMMENDED!!

01 - Lone
02 - Scorpio In Mars
03 - God Song
04 - Bring Some Pleasure
05 - To Your Eye
06 - Morning Son
07 - Jesus
08 - Walk In The Country
09 - Time Foir Now

http://www.megaupload.com/?d=6O3IEWHV

domingo, 19 de dezembro de 2010

REPOST: Dogfeet - Dogfeet (1970 UK Hard Psych Prog Rock)

VENENO RARO E DO BOM QUE VAI DE UMA PEGADA QUE VARIA ENTRE A PSICODELIA, HARD ROCK E PROGRESSIVO!! O ALBUM TEVE UMA EDIÇÃO DE APENAS 500 CÓPIAS E POR ISSO TEM SIDO PEÇA DE COLECIONADORES CHEGANDO A CUSTAR 500 LIBRAS AOS BRITÂNICOS!! ALTAMENTE RECOMENDÁVEL ESTE VENENO!! ABAIXO SEGUE UM TEXTO SOBRE O DISCO RETIRADO DA INTERNET E QUE RESUME BEM ESSA OBRA!! PENA QUE NÃO LEMBRO A FONTE DESTE TEXTO PARA COLOCAR O ENDEREÇO, MAS SE ALGUÉM SOUBER...!!

Un disco excelente, a medio camino entre la psicodelia y el hard progresivo, que recuerda, en algunos tramos, tanto a Black Sabbath (algunos temas son verdaderamente oscuros) como a Wishbone Ash. Sin duda supone uno de los mejores logros del progresivo guitarrero de este periodo. La publicidad que hicieron en su momento hacía referencia a que seguía los pasos de Peter Green’s Fleetwood Mac, es decir, como una banda de blues rock. El disco fue editado en 1970 por Lava Records, y no fue reeditado hasta 1994, por Kissing Spell, en CD y LP con jugosos temas extra. El álbum tuvo una tirada de 500 ejemplares, por lo que a sido durante años pieza de coleccionismo (llegando a alcanzar las 500 libras por ejemplar). La verdad es que poco o nada se sabe de esta banda británica, salvo su formación: Dave Nicholls al bajo, Derek Perry a la batería, y Alan Pearse y Trevor Povey a las guitarras y voces. Se sabe también que se formó a finales los sesenta y que hacían white blues, aunque con los años y buen número de conciertos, su estilo se fue depurando. El álbum es vibrante: contundente sección rítmica, buenos solos de guitarra y unas dobles guitarras impresionantes que continuamente alternan riffs y juegos de guitarra, doblándose una y otra vez, unas voces delicadas con mucho eco, lo que beneficia las atmósferas oscuras. Las guitarras y las voces a veces recuerdan a los sonidos de la Costa Oeste californiana, y los ritmos son, de vez en cuando, muy progresivos, lo que hace del álbum una auténtica rareza y un manjar para aficionados al rock sin prejuicios.

No hay forma de iniciar un disco de una manera menos comercial que con un solo de batería. Y así comienza uno de los mejores temas de su época, ‘Mr. Sunshine’, con un solo de batería y percusión que se prolonga algo más de un minuto. Luego se añade el bajo (excelente Nicholls) y luego la guitarra con un riff muy hard psicodélico. El tema es una obra de arte, desde la melodía, pegadiza, a las voces, estupendas. Los riffs y el trabajo de guitarras son impresionantes, hasta el punto de que el tema se convierte en una jam que sirve como perfecto escaparate para unos solos de guitarra literalmente magníficos. El tema vuelve una y otra vez sobre el pegadizo tema principal, aunque alternado por continuos punteos e improvisaciones de guitarra. El bajo de Nicholls es verdaderamente indescriptible, de una categoría impresionante, e incluso, parece que está improvisando durante toda la canción. En total, más de 11 minutos de disfrute. A semejante joya le sigue la dramática ‘Armageddon’, un tema eminentemente psicodélico con una tétrica atmósfera y un excelente trabajo de toda la banda. las voces son, como en todo el álbum, delicadas, la batería está prodigiosa con un ritmo cabalgante e hipnótico, y las guitarras son un punto y aparte (tremendas dobles guitarras, que realizan unos juegos increíbles). Le sigue ‘Theme’, un tema muy breve que parece sacado de algún tema del mítico ‘Argus’ de Wishbone Ash. Más interés tiene ‘On The Road’, un tremendo blues rock cuyo comienzo recuerda a la impresionante versión que Savoy Brown hacía del clásico del blues ‘Louisiana Blues’. El tema es un blues rock, eso es claro, pero no a la vieja usanza, sino dominado por un matiz psicodélico que le da originalidad. De nuevo, un diez absoluto para las guitarras, con unos juegos indescriptibles, alternados por solos perfectos. ‘Now I Know’ es otro blues rock de tremendas guitarras, con voces y atmósfera muy oscuras, pero con un estribillo pegadizo y estupendo. La sección rítmica está increíble, y las guitarras, como de costumbre, dando una lección de dobles guitarras. Aquí los solos se alternan continuamente, para redondear uno de los indiscutibles pilares del disco. Para acabar, ‘For Mary’ es un delicado instrumental de dos minutos.
-----------------------------------------------------
Dogfeet formed in the late 60's as a heavy blues band, but after their record deal changed to a sound considered more “commercial”. Their 1970 LP is a highly unusual beast, with subdued dual guitar dualing, echoing vocals and atmospheric percussion and bass…. Sometimes reminiscent of early Fleetwood Mac. Currently the original LP is worth over £500. Their second single was to have been “Mr Sunshine”, a cover of their friends “Andwellas Dream” legendary psychedelic track - but it was withdrawn from release. A recent incarnation of Dogfeet perform a blistering rendition of Mr Sunshine on this CD

Trevor Povey - Guitars
Alex Pearse - Vocals
Derek Perry - Drums
Dave Nicholls - Bass
Tj - Bass Vocals
Mick - Percussion

01. Mr Sunshine 11.08
02. Armageddon 4.36
03. Theme 1.55
04. On The Road 4.37
05. Now I Know 3.09
06. For Mary 2.05
07. On The Road 5.01
08. Reprise 8.17
09. Now I Know 3.09
10. Since I went Away 2.57
11. Clouds 5.07
12. Evil Women 5.01
13. Armageddon 5.01
14. For Mary & Child 5.43
15. Voodoo chile 10.57

http://www.megaupload.com/?d=TWIBXETJ

Drama - Drama (1972 Netherlands Hard Prog Rock)

GRUPO HOLANDES FORMADO EM 1971 E QUE TINHA COMO INTEGRANTE O BATERISTA "SHELL SCHELLEKENS" EX-MEMBRO DA BANDA BRAINBOX!! A SONORIDADE É HARD PROGRESSIVO COM PITADAS SUTIS DE BLUES!! O DISCO TEM ALTOS E BAIXOS!! A FAIXA "HARD TO BELIEVE" É UMA DAS PARTES ALTAS DO DISCO!! DE QUALQUER FORMA É ALGO RARO E QUE VALE CONHECER PARA FORMAR SUA PRÓPRIA OPINIÃO SOBRE O SOM!! ALIÁS, SERIA INTERESSANTE SE PUDEREM COMENTAR E OPINAR SOBRE O DISCO!! É ALGO QUE ME INTERESSA SABER A OPINIÃO DOS ENVENENADOS SOBRE ESSE ALBUM!!

DUTCH GROUP FORMED IN 1971!! DRUMMER "SHELL SCHELLEKENS" WAS BRAINBOX BAND MEMBER!! THE SOUND IS HARD PROGRESSIVE AND SOFT TOUCH OF BLUES!! THE ALBUM HAS UPS AND DOWNS!! THINK IT WORTH MORE BY RARITY!! LIKE TO KNOW THE OPINION OF VISITORS ON THIS ALBUM!! WAIT COMMENTS ON THE ALBUM!!
Ton "Shell" Schellekens (drums),
Polle Eduard (bass, acoustic guitar, vocals),
Uly Grun (Hammond, Mellotron, guitar, vocals),
Frank van der Kloot (guitar, vocals)

01 Dreamed I Was The President 4:50
02 I'm Your Hoochie Coochie Man 7:55
03 No Doctor 2:27
04 Melodrama 4:32
05 Smile Or Yell 7:01
06 Tell The World I'm Coming 2:59
07 Brains Or Not 6:35
08 Give Up And Go 2:37
09 Down (Bonus Track) 3:11
10 Hard To Believe (Bonus Track) 5:21
11 Daddy Won't Let Me (Bonus Track) 3:08
12 Everywhere (Bonus Track) 6:49
13 Mary's Mamma (Bonus Track) 3:19

Total time 57:21
Formed 1971, Netherlands
Disbanded 1973

http://www.megaupload.com/?d=28IFB6DP

quarta-feira, 15 de dezembro de 2010

Dschinn - Dschinn (1972 German Hard Rock Prog Psych)

HARD ROCK COM PITADAS PROGRESSIVAS E PSICODÉLICAS, VIOLÕES CLÁSSICOS, BAIXO EXCELENTE, VOCAIS RASGADOS E PESADOS!! UM CLÁSSICO DO HARD ROCK ALEMÃO COM UMA CAPA SENSACIONAL E SURREALISTA DE SALVADOR DALI!! OS BONUS TRACKS SÃO DE SONS QUANDO A BANDA AINDA SE CHAMAVA DE "THE DISCHAS"!! VENENO ALEMÃO BEM RECOMENDADO!!

These guys started off as a Heavy Garage psych outfit called The Dischas. Sole and rare 1972 release from this German band given the high quality Second Battle Treatment. The cover is a great Salvador Dali pastiche, whilst the music inside is powerful heavy rock with some excellent lead guitar riffs and classic hard rock vocals.

Bernd Capito / lead guitar, vocals
Peter Lorenz / rhythm guitar, vocals
Uli Mund / drums, percussion
Athanasios Paltoglou / drums, percussion
Silvio Verfürth / bass, vocals

01 - Freedom - 4.47
02 - Fortune - 4.56
03 - I'm In Love - 4.45
04 - Train - 4.55
05 - Let's Go Together - 3.10
06 - Smile Of The Devil - 4.23
07 - I Wanna Know - 3.34
08 - Are You Ready - 4.02
09 - For Your Love - 4.12
10 - Rock'N'Roll Dschinny - 3.09
11 - Hear What I Say (The Dischas) - 2.53
12 - Come On Come Back (The Dischas) - 2.31
13 - Let's Go Together (The Dischas) - 2.18
14 - Never, Never (The Dischas) - 2.52
15 - Take Me Back (The Dischas) - 3.27
16 - Hurry Up (The Dischas) - 3.39
17 - Woman (The Dischas) - 2.26
18 - (The Dischas) - 2.20
19 - Can't You See (Outtake) - 3.10
20 - Give Me A Little Love (Outtake) - 2.58
21 - Day After Day (Outtake) - 2.43

http://www.megaupload.com/?d=4KRGZHIQ

domingo, 12 de dezembro de 2010

A UNIÃO FAZ A FORÇA - THE UNION IS STRENGTH

Gostaria de agradecer aos colaboradores do blog. Foram poucos mas certamente eles são fiéis e valorosos. São eles que garantiram a continuidade do blog mesmo que seja por pouco tempo. Foi a colaboração de uma pequena minoria que possibilitou uma sobrevida ao blog para que todos continuem se envenenando. Obrigado aos que colaboraram com o blog. Se todos os usuários reconhecessem o valor do blog certamente eles fariam o mesmo!! Não interessa o valor. Qualquer ajuda é bem-vinda. Todos podem colaborar!!
I would like to thank the contributors of the blog. Are few but they are loyal and brave. It is they who ensured the continuation of the blog even for a short time. It was the collaboration of a small minority that enabled survival in a blog. The blog has a few faithful and many infidels. But this minority that is to dedicate the blog. Thanks to those who collaborated with the blog. I ask that others do the same. If all users recognize the value the blog certainly they would do the same!!

sábado, 11 de dezembro de 2010

Alex Harvey - Roman Wall Blues (1969 Hard Blues Rock Soul)

DISCO QUE, APESAR DE ALTOS E BAIXOS, É O MAIS RARO DA CARREIRA DE ALEX HARVEY!! AQUI ELE MARCA A SUA TRANSIÇÃO DO SOUL-BLUES PARA UM HARD ROCK-RHYTHM BLUES!! ATÉ EM ALGUMAS FAIXAS SENTIMOS UM POUCO AINDA DE UM ADORNO DE SOUL-ROCK!! UM BOM E RARÍSSIMO DISCO DO CARA!!

Alex Harvey (Glasgow, 5 de Fevereiro de 1935 — 4 de Fevereiro de 1982) foi um cantor escocês de rock and roll. Com a sua "Sensational Alex Harvey Band", construiu uma forte reputação como artista ao vivo durante a era do Glam Rock dos anos 1970. A banda era reconhecida pelo seu ecletismo e as suas actuações energéticas ao vivo e pela pessoa carismática de Harvey.

Roman Wall Blues was an awkward though intermittently interesting effort that still found Harvey in the midst of his long, halting transition from soul-blues artist to a more original songwriter who fused satire and hard rock with R&B.

Alex Harvey - Guitar
Leslie Harvey - Guitar
Mickey Keene - Guitar
Bud Parks - Trumpet
Derek Watkins - Trumpet
Derek Wadsworth - Trombone, brass arrangements
Frank Ricotti - Alto sax, percussion, brass arrangements
Ashton Tootle - Baritone sax, flute
Laurie Baker - Bass guitar, electronics
Maurice Cockerill - Keyboard
Pete Wolfe - Drums

01. Midnight Moses
02. Hello L.A. Bye Bye Birmingham
03. Broken Hearted Fairytale
04. Donna
05. Roman Wall Blues
06. Jumping Jack Flash
07. Hammer Song
08. Let my Bluebird Sing
09. Maxine
10. Down At Bart's Place
11. Candy

http://www.megaupload.com/?d=QO70MY16

sexta-feira, 10 de dezembro de 2010

Franz K. - Sensemann (1972 German Heavy Prog Psych)

REEDIÇÃO DO PRIMEIRO ALBUM DESSE BOM POWER TRIO ALEMÃO DE 1960 E ORIGINALMENTE LANÇADO PELA PHILIPS EM 1972!! DE CERTA FORMA NÃO É DIFERENTE DE GURU GURU, COM LONGAS PASSAGENS E GRANDE LIBERDADE DE INVENÇÃO!! LETRAS AGRESSIVAS, TOQUES PSICODÉLICOS, GUITARRAS ALTAMENTE INSPIRADAS, REPENTINAS MUDANÇAS DE RITMOS E UM POUCO DE ANARQUIA MUSICAL!! VENENO ALEMÃO RARO E RECOMENDADO!!Sensemann é o primeiro álbum da banda alemã Franz K ou Franz Kafka. A banda é um power trio de guitarra-baixo-bateria. Suas letras fortes anti-capitalista os colocam na cena do rock político alemão. Há somente duas faixas ao longo de todo o álbum. A primeira faixa é mais blues rock com alguns elementos de jazz. A música é tocada de maneira enérgica e tem uma vibe de "Midnight Rambler" dos Rolling Stones. A segunda faixa é um grande monstro. Dentro de um minuto você vai de rock The Guess Who-tipo para o caos de "21th Century Schizoid Man". Depois de alguns minutos parece que o céu limpou e aí os caras atacam com um riff quase Black Sabbath. Há algumas linhas de guitarra lembrando vagamente a banda alemã Vita Nova. Em seguida, um ataque de guitarra afiadas aparece e que nos remete a lembrar do Guru Guru, T2 e Black Sabbath, tudo ao mesmo tempo. Depois de oito a nove minutos vem a chegada dos vocais. a última parte é mais jamming e um pouco repetitivo, mas ainda bastante legal. Um álbum muito bom se você gosta do estilo e de guitarra ao estilo rock underground.

Formed in Witten in 1969 as Franz Kafka. In their early days they were one of those very Teutonic underground rock bands, akin to Ton Steine Scherben or Lokomotive Kreuzberg, with a hard-edged agit-rock style. By the time of their debut (becoming just Franz K.) they had matured their sound from the early days of Fugs and Mothers style theatre in German. SENSEMANN featured just two side-long tracks offering a great deal of freedom for invention, with aggressive German lyrics and similarly angular freaky guitars characterising their sound. A psychedelic hard-rock twist on Ton Steine Scherben perhaps.
Capa LP original
Josefus, Peter (bass, vocals)
Josefus, Stefan (drums)
Hannes, Mick (guitar)

Das goldene Reich (20:00)
Sensemann (18:11)

https://rapidshare.com/files/1194459623/FranzK-Sensemann_-_Venenos.rar
or
http://www.mediafire.com/?lcvn06wx6h7odz1

quarta-feira, 8 de dezembro de 2010

Kristian Schulze Set - Overdrive (1972 German Kraut Jazz Rock)

NA VERDADE ESSE É UM DISCO COM UMA NOVA CAPA E UM NOVO NOME!! NO LANÇAMENTO ORIGINAL O NOME DA BANDA ERA "THE BRIDGE" E A CAPA ERA COMO MOSTRO ABAIXO!! QUANTO A SONORIDADE É UM JAZZ COM PIANO ELÉTRICO E TECLADOS DISTORCIDOS BEM LEGAL MESMO!! PRA QUEM GOSTA DO ESTILO O ALBUM É BEM RECOMENDÁVEL!! PEDIGREE OS COMPONENTES DA BANDA TINHAM, POIS É SÓ CONFERIR ABAIXO NO LINE UP DA BANDA AS BANDAS PELOS QUAIS PASSARAM OU PASSARIAM!! LOGO DEPOIS DESSE ALBUM O LÍDER KRISTIAN SCHULZE FOI TOCAR NA BANDA PASPORT!!
LINER NOTES:
The album Overdrive, initially released in 1972 on Tempo Records, is an absolute exception for German jazz music and is even not very well-known in confirmed rare groove circles. The mastermind and initiator behind THE BRIDGE was keyboarder KRISTIAN SCHULTZE, who created an unique style with his blend of spacy sounds, kicking a Fender Rhodes through a ring modulator. SCHULTZE was born in 1945. He studied composition and piano at Berlin Music University and at Graz Jazz Academy.

During these years SCHULTZE met JOE NAY, who many friends of jazz music rate as the best German drummer ever. Nay died in a car accident in 1991. In the late 60s both met again in Munich and used to jam the legendary jazz club "Domicile". There they met the Polish bass player Pawel Jarzebski and along with him they formed THE BRIDGE. The trio played many gigs in the major German jazz clubs, eventually supported by OLAF KUBLER on sax and DUSKO GOYKOVICH on trumpet.

KUBLER is an important figure in the German jazz scene; Krautrock fans know him as the Amon Duul producer. GOYKOVICH, whom Dizzy Gillespie described as a "hell of a trumpet player", is already a cult figure. He has performed with the bulk of famous jazz musicians. In 1972 the trio recorded just one album. Different influences are melting into rare fusion, bridging the gap between jazz, e-music and pop. All of Schultze's compositions are denying any rigid classification. His smooth was to play keyboards leads to an undreamt-of tension when meeting with the rough and tough electronic sounds of his fender piano and synthesizer. Nay and Jarzebski add their straight rhythm and the result is a brilliant, funky permutation of jazz.

This re-issue contains two additional tracks with sax and trumpet that were previously unreleased. The line-up for this album is simply called KRISTIAN SCHULTZE SET. From 1973 to 1977 he was the keyboarder of Doldinger's "Passport".

The original LP cover, which shows it as The Bridge - Overdrive (1972):
Line Up
Kristian Schultze - Fender piano, synth (Passport)Pawel Jazerbski - Bass
Joe Nay - Drums (I.D. Company, Naura, Utopia...)Dusko Goykovich - Trumpet (Emergency)Olaf Kübler - Tenor Sax - Flute (Can, Udo Linderberg, Passport, Utopia...)
01. phrase-overdrive
02. ambivalens
03. dinghi
04. alles klar alles klar (absolution)
05. start (echo-drum suite)
06. stupsi
07. recreation
08. don't count it
09. relation
10. puls
11. phrase-overdrive (add. edit)

https://www.mediafire.com/?wh3u7qyouj1o8ye

Kristyl - Kristyl (1975 US Psych Rock)

GRUPO DE ROCK PSICODÉLICO QUE LANÇOU ESSE SEU UNICO ALBUM COM UMA PRENSAGEM DE APENAS 200 CÓPIAS!! CHRISTIAN ROCK PSYCH COM LETRAS ANTI-DROGAS, ACID GUITAR E WHA-WHA FUZZ, POR VEZES MELÓDICO E WESTCOAST E UM VOCAL BEM ADOLESCENTE DÃO O TOM DO SOM DOS CARAS!! VENENO RECOMENDADO!!
Recorded at Allen-Martin Productions Louisville, Kentucky. This is a psych christian rock group Kristyl who released this LP in private pressings of only 200 in 1975. The music is reminiscent of Wishbone Ash from the Argus album. This album is homemade guitar psychedelia from Kentucky. A nice mixture of gentle dreamy passages, heavier acid guitar and wah-wah fuzz along with charmingly teenage vocals. Highly regarded local Christian 1970s melodic guitar-rock with an open late-1960s westcoast vibe, dual guitars and great organic playing/vocals all around.
01 - Together
02 - Deceptions
03 - Like A Bird
04 - The Valley Of The Light
       http://youtu.be/zTtyPrqwUNc
05 - Woman
06 - Blue Bird Blues
07 - Morning Glory

http://www.megaupload.com/?d=28BNEF5K

segunda-feira, 6 de dezembro de 2010

REPOST: Thundermother - No Red Rowan (1971 UK Hard Acid Psych Blues)

REPOSTAGEM COM TODAS AS CAPAS!! BANDA OBSCURA E CUJA HISTÓRIA POUCO SE SABE!! ESSE DISCO É UMA COLEÇÃO DE GRAVAÇÕES DE ESTÚDIO DOS CARAS QUE FOI REEDITADA PELO SELO KISSING SPELL RECORDS!! O SOM ERA UM HARD ROCK ACIDO COM PITADAS DE BLUES E PSICODELIA!! ACID GUITAR E FUZZY GUITARS DÃO O TOM DA BANDA!! VENENO ACIDO ALTAMENTE RECOMENDADO!!
Acid guitars, Hard Acid rock, heavy Acid Psych, Heavy Acid Prog, Acid Blues !! Progressive/hard rock featuring a lot of fuzzed guitar!! Actually, I'd only consider the first track to be progressive, the rest fall in the hard rock category!!
Here's another group I wish I knew more about - info on the web is scarce. This collection of tracks by the studio group Thundermother (reissued by Kissing Spell records) was apparently recorded in 1970-1971 in Wakefield, England and engineered and produced by Mike Levon. It collects their contributions to Astral Navigations, Gagalactyca, Loose Routes I and II.

"David J. Smith (formerly of David John and the Mood) co-produced and sang on some tracks of an "ad hoc" group (i. e. they were a studio creation) called Thundermother during 1969. This band shared one lp with Lightyears Away called "Astral Navigations" (Holyground 1971). Thundermother's contribution was recorded over one weekend."

David John - Lead Vocals/Backing Vocals
Frank Newbould Backing - Vocals/Bass/Guitars
Ginner(Dave Millen) - Lean and Acid Guitars/Vocals/Guitars
Daz(Dave Smith) - Bass
Jerusalem Smith - Drums on 'Woman'
Dave Wilkinson - Piano

1 Someday 13:41
2 Country Lines 1:05
3 Boogie Music 4:48
4 Woman 3:17
5 Lady (Lay By Me) 3:39
6 The People Show 3:55
7 Come on Home 4:53
8 Woman in My Life 4:17
9 Rock Me Babe 6:03
10 Boogie Music (Coke Version) 4:53
11 Duce Blues 1:14
12 Watch Your Step 3:30
13 You Know Me Babe 1:26
14 Come on Home (Space Version) 7:31



https://rapidshare.com/files/571315132/Thundermother_-__VenenosdoRock.rar
or
http://www.mediafire.com/?xw4w16b43fn8vh4


sábado, 4 de dezembro de 2010

Jackie McAuley - Jackie McAuley (1971 UK Prog Folk Rock)

ALBUM RARO DO EX-INTEGRANTE DA BANDA THEM!! AQUELA MESMA DO VAN MORRISON!! VENENO BOM E RARO!! A SONORIDADE É UM FOLK ROCK PROGRESSIVO MUITO BEM ELABORADO E COM A VOZ SUAVE E CATIVANTE DE JACKIE QUE FOI MUITO BEM APROVEITADA NAS BOAS CANÇÕES DO ALBUM!!

Van Morrison pode ter a carreira bem mais sucedida do que todos os exmembroas da banda Them, mas Jackie McAuley era um bom musico nascido na Irlanda do Norte em 1946, juntamente com seu irmão mais novo Pat McAuley - que foi também baterista da banda Them -. Jackie McAuley cresceu cercado pela música tradicional irlandesa, e revelou-se promissor no piano ainda como um menino. Mais tarde ele mostrou que tinha o mesmo dom com vários outros instrumentos, incluindo a guitarra, e junto com a ampliação de suas habilidades surgiu um interesse crescente pela música - até o início da década de 1960 ele era um fã de carteirinha do Rythm Blues americanizado.Ele e seu irmão mais velho (que se tornou um baterista e tocou no Them) dirigiram-se para Londres, onde Jackie, aos 17 anos de idade acabou conhecendo o lendário do rock n roll Gene Vincent, que fazia a maioria dos seus discos na Inglaterra até então. McAuley posteriormente atribuiu o seu amdurecimento musical e seu aparecimento como compositor através da influência de Vincent. Ambos os irmãos McAuley passaram pela banda Them. Depois de participar com a banda Them da entrega do prêmio para os melhores da revista New Musical Express, no Wembley Arena, cuja apresentação acabaria sendo histórica, pois foi o único show gravado da banda, três dias depois disso, Jackie McAuley é expulso da banda após uma briga com o baixista Alan Henderson.

Algum tempo entre 1966 ou 1967, após o rompimento do Them, Pat McAuley se apossou do nome Them para si mesmo e organizou um grupo que acabou por ser rebatizada de Belfast Gipsies - que incluiu Jackie McAuley nos vocais. Apesar de ter sido irremediavelmente entrelaçadas (e confundido com) a histórica banda Them, o álbum foi uma vitrine para McAuley, trabalhando em uma infinidade de blues e expressões do rock, incluindo uma versão gloriosamente expressiva de "It's All Over Now, Baby Blue", que vale a pena procurar e escutar, além de performances de cover de blueseiros como Bo Diddley, Howlin 'Wolf e outros. Jackie McAuley juntou-se posteriormente com a cantora original da banda Feirport Convention Judy Dyble e gravou para a Pye Records com o nome de Trader Horne. A banda durou até o início dos anos 70. Comisso Dyble decidiu desistir da música e McAuley gravar seu primeiro álbum solo. Um lançamento auto-intitulado e pelo selo Pye Records, em 1971. Infelizmente, o álbum não teve exito comercialmente falando, pois surgiu num momento em que Pye estava perdendo terreno como uma grande gravadora.

Sua carreira foi mais visível em alguns ensaio nos anos 70 e 80 quando suas habilidades musicais acabou servindo bem na companhia dos Heptones, Jim Capaldi, Rick Wakeman, Rebop, entre outros. Mais tarde ele foi sideman da lenda Lonnie Donegan, e apreciou um sucesso como compositor - em colaboração com o renomado baixista John Gustafson - com "Dear John", que fez o Top Ten britânico nas mãos do Status Quo. Ele montou uma banda de rock celta chamada Poor Mouth em meados dos anos 80. Sua carreira como intérprete quase teve fim em 1988 quando um acidente com uma faca de cozinha que quase lhe custou a mão esquerda. Porém, ele conseguiu se recuperar, mas como resultado de que a tragédia estava próxima, ele não conseguiu dar a volta por cima e gravar outro álbum de sua própria até os anos 90. Autorizado pela primeira vez a reeditar seu trabalho com os Belfast Gypsies em 2003, isso tem permitido uma boa renda para que viva um pouco mais tranquilo nos seus mais de 60 anos.

#####################################################

Of all the many musicians to pass in and out of the lineup of Them when Van Morrison was their lead singer, Jackie McAuley -- with the possible exception of Peter Bardens -- was the most interesting, save Morrison himself of course. Though his term as Them's organist in 1965 was brief, he went on to make interesting sounds both as part of the Them spin-off band the Belfast Gypsies, and half of the folk-rock duo Trader Horne (with ex-Fairport Convention singer Judy Dyble). His self-titled debut solo album was a minor but pleasant, versatile, early-'70s singer/songwriter record with strong shades of folk-rock, blues, and jazz. McAuley has an engagingly straining voice, and it was put to good use on varied, heartfelt composition that can evoke a much rawer Elton John or the Band if they were influenced by "Let It Be" (the song, not the album). In different moods were the brisk country-folk-rock of "Country Joe," apparently inspired by Country Joe McDonald; the world-weary autobiographical tone of "Away"; and "Cameraman, Wilson and Holmes," which switches back and forth from a nearly baroque classical harpsichord backing to a breezy jazzy one, and rates as the record's high point. The entire album is included on the 1991 CD reissue Jackie McAuley...Plus, which adds both sides of the 1971 non-LP single "Rockin' Shoes"/"One Fine Day."

Jackie McAuley - Guitar, Keyboards, Vocals
Roy Babbington - Bass
Pete Hossell - Jug
Henry Lowther - Violin, Horn
Mike McNaught - Keyboards
Tony Roberts - Flute
Mike Travis - Drums

01. Turning Green
02. Boy on the Bayou
03. Country Joe
04. Cameraman, Wils and Holmes
05. Spanish Room
06. It's Alright
07. Poor Howard
08. Away
09. Bangerine
10. Ruby Farm
11. Rockin Shoes
12. One Fine Day

NEW LINK OK

http://www.megaupload.com/?d=J9967M15