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sexta-feira, 2 de março de 2018

BEEFEATERS - The Secret Tapes [Denmark 1968 Blues Psych Prog]


VENENO RARÍSSIMO!! TRATA-SE DE MATERIAL RARO DA BANDA!! GRAVADO EM ALGUM LUGAR NA ESCANDINÁVIA, EM 1968, POR UM AMIGO DOS CARAS, TEM UM SOM BOM DEVIDO AO FATO DE QUE FOI USADO UM APARELHO CHAMADO "REEL-TO REEL" COM DOIS MICROFONES, UM NO SOLISTA E OUTRO NO GRUPO!! ERA O MELHOR QUE SE PODERIA FAZER EM TERMOS DE GRAVAÇÕES CASEIRAS NA ÉPOCA!! AS FITAS FORAM CUIDADOSAMENTE LIMPAS E O SOM FOI ESTRUTURADO DE FORMA QUE HOUVESSE PROFUNDIDADE E STEREO!! TUDO ISSO, MAIS O FATO DE QUE A BANDA GRAVOU DESPREOCUPADA, SOA BASTANTE AUTÊNTICO E ORIGINAL, BEM DIFERENTE DAS GRAVAÇÕES DE ESTÚDIO QUE SÃO SUPERVISIONADAS POR GRAVADORAS E TAL...AÍ OS CARAS VIAJARAM TRANQUILOS, FAZENDO LONGAS JAM SESSIONS COM BASTANTE USO DE FLAUTAS E ORGAN FARFISA, MISTURANDO BLUES COM PSICODELISMO, PROGRESSIVO E JAZZ!! ESTAVAM LIVRES, BRINCANDO DE FAZER SOM... VENENO RARÍSSIMO E VIAJANTE!! VALE A PENA DAR UM TÉKINHO!!

"Um precursor dessa banda foi formado em Copenhague no início de 1964, mas sua forte orientação para blues-rock começou apenas com a chegada de Peter Thorup em 1966. Em 1967, The Beefeaters tocou como banda de apoio para Jimi Hendrix, John Mayall e Pink Floyd durante seus shows na Dinamarca. Os dois albuns iniciais da banda foram os melhores esforços de "blues-rock" de primeira classe para arquivar álbuns de John Mayall, Early Fleetwood Mac e até Cuby & The Blizzards. O primeiro álbum foi, junto com Steppeulvene, o álbum dinamarquês mais importante de 1967. Os Beefeaters também não eram inteiramente puristas de blues, eles também exibiam influências de beat e soul. O som (muito bem desenvolvido para 1967) foi em grande parte baseado nos talentos de Thorup como vocalista e guitarrista, mas o órgão Farfisa de Kjærumsgård (às vezes substituído pelo piano) obviamente aumentou o som do grupo. Burnin 'Red Ivanhoe foi um dos muitos grupos que mais tarde copiou esse distintivo som de órgão.

The Secret Tapes - Live Somewhere In Scandinavia November 1968
This is a gold-stroke. Tapes are from around '68. They were recorded privateley by af friend, and the sound is great due to the fact that it was reel-to reel and 2 mics: 1 at the soloist, another at the "group". Tapes are carefully cleaned up, and sound is matrixed in a way so there is both depth and wide stereo, plus the group plays superb.

Recordings from 1968;This CD shows what it was all about in the late sixties. The private (good) recordings reveals a band that take it's time to do the things, and the 'things' are macnificent! Peter Thorup's singing is in a class of its own, and the band is so well playing. This private recordings reveals also a more 'free'an collective style than their studio recordings.

This rare recordings shows what it was all about in the late sixties. The private (good) recordings reveals a band that take it’s time to do the things, and the ‘things’ are macnificent! Peter Thorup’s singing is in a class of its own, and the band is so well playing. This private recordings reveals also a more ‘free’an collective style than their studio recordings.

A precursor to this band was formed in Copenhagen in early 1964, but their strong orientation towards blues-rock began only with the arrival of Peter Thorup in 1966. In 1967, The Beefeaters played as support band for Jimi Hendrix, John Mayall and Pink Floyd during their concerts in Denmark. Both albums were top-notch "real" blues-rock efforts to file along albums by John Mayall, early Fleetwood Mac and even Cuby & The Blizzards. The first album was, along with Steppeulvene, the most important Danish album of 1967. The Beefeaters weren't entirely blues purists either, they also displayed beat and soul influences. The sound (very well developed for 1967) was largely based on Thorup's talents as vocalist and guitarist, but Kjærumsgård's Farfisa organ (sometimes replaced by piano) obviously augmented the group’s sound. Burnin' Red Ivanhoe was one of many groups who later copied this distinctive organ sound.


Peter Thorup – flute, guitar, vocal
Morten Kjærumgaard – organ
Keith Volkersen - bass
Max Nhuthzhi – drums 

01. It’s Not That I Don’t Now 9.58
02. You Changed My Way Of Living  3.59
03. I Put A Spell On You  10.04
04. It Ain’t Necessarilly So  7.08
05. Mister You’re A Better Man  5.54
06. I Want To Know  4.51
07. Night Train  5.02
08. Parchman Farm  5.47
09. Tell About My Baby 12.18
10. I Thought That I Knew 6.17
https://youtu.be/MLscVQuEI0I

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