Pular para o conteúdo principal

HIGHLIGHT POST

RED WHITE & BLUES - The Early Years [1971 Hard Blues Rock]

RARIDADE MÁXIMA!!! 🎸 BANDA EXTREMAMENTE RARA FORMADA EM ROCHESTER(NY) ALI PELO FINAL DOS ANOS 60!! AS MÚSICAS FORAM GRAVADAS NO PALCO DO TEATRO DA UNIVERSIDADE DE ROCHESTER PELA "BRIGHTON SOUND" EM 8 BOBINAS DE ROLO!!  ATÉ HOJE NUNCA FOI LANÇADO EM LP NEM EM CD!! AS FITAS FORAM ACHADAS POR "JOSH JETTY", FILHO DO BATERISTA DA RED WHITE & BLUES, "EARL JETTY", O QUAL REPASSOU AS CANÇÕES PARA OS VENENOS!!   NA VERDADE O FILHO BUSCA ATÉ HOJE ALGUMA GRAVADORA INTERESSADA EM LANÇAR ESSE ÁLBUM OFICIALMENTE NO MERCADO, MAS ATÉ O MOMENTO NÃO SURGIRAM INTERESSADOS!!  A GRANDE DIFICULDADE É QUE, MESMO O BATERISTA SENDO SEU PAI, ELE NÃO DETÉM OS DIREITOS AUTORAIS DAS MÚSICAS E NEM IMAGINA QUEM SEJAM OS DETENTORES, POR ISSO É QUE ESSAS MÚSICAS ESTÃO PERDIDAS NA OBSCURIDADE!!  🎸 VALE LEMBRAR QUE DEPOIS DESSAS GRAVAÇÕES A BANDA MUDA O NOME PARA "JOSHUA", GRAVANDO MAIS ALGUMAS PEROLAS QUE TAMBÉM FICARAM NA OBSCURIDADE E LOGO VOU POSTAR PARA OS ENVENENADOS A...

Night Shadows – The Psychedelic Years (1967-1969 USA Garage Psych)


DISCO EXTREMAMENTE RARO DESTA BOA BANDA GARAGEIRA DE ROCK PSICODÉLICO!! MINHA SUGESTÃO É QUE COMECEM ESCUTANDO A FAIXA Nº 3 "I CAN'T BELIEVE" QUE TEM DURAÇÃO DE 9 MINUTOS E COMECEM A CONHECER A BANDA!! TEM A FAIXA Nº 14 TAMBÉM MAS O MELHOR É VOCÊS MESMO IR DESCOBRINDO O DISCO POR CONTA!! TEM MUITA COISA BOA AÍ NO MEIO!! SE LEVARMOS EM CONTA DE QUE ESTA COLETÂNEA CHAMADA DE "THE PSYCHEDELIC YEARS" É PRATICAMENTE O DISCO ORIGINAL DA DISCOGRAFIA LANÇADO EM 1968 E CHAMADO "THE SQUARE ROOT OF TWO", REFORÇADO APENAS COM MAIS NOVE BÔNUS TRACKS, E QUE ESTE DISCO ORIGINAL DE 1968 É QUASE IMPOSSÍVEL DE SE CONSEGUIR, QUE NÃO SE ENCONTRA EM LUGAR ALGUM, CERTAMENTE ESTE ALBUM AQUI POSTADO É A MELHOR OPÇÃO SE QUISER TER ESSA VERDADEIRA PEÇA RARA DE COLECIONADOR!! VENENO DE ALTA RARIDADE E RECOMENDADO A COLECIONADORES E DE QUEM CURTE UM BOM ROCK DE GARAGEM DOS ANOS 60!!

Info:
The Atlanta-based Night Shadows were one of the earliest and longest-lived garage bands in the U.S., with a career that extended from the formative days of rock & roll to the psychedelic era. Guitarists Ronnie "Goose" Farmer and Johnny "Cha Cha" Pitner and drummer Craig Wemmers formed their first band, the Kavaliers, in 1956 -- the teens soon recruited friend Aleck Janoulis to play bass, followed by the 1958 addition of keyboardist Mike Moore, who also brought to the proceedings a homemade theremin capable of creating cosmic sonic embellishments that foreshadowed the group's later evolution into acid punk.

In mid-1959 drummer Ray Massey signed on in place of Wemmers, and with the inclusion of trumpeter Donald Adams, the Kavaliers' lineup was complete. With a repertoire comprised primarily of R&B covers, the group slowly built a local fan following, although their roster remained in seemingly constant flux -- around the time that Adams left for college in the fall of 1959, Bobby Newell replaced Moore, and singer/harpist Bobby "Bones" Jones was installed as frontman. At this point, Janoulis (the de facto leader) changed their name to the Night Shadows, and the rechristened unit made its public debut in mid-December at the Maid of Athens Annual
Masquerade Ball. The Night Shadows spent the better part of 1960 and 1961 serving as one of two house bands at the Misty Waters skating rink, splitting time with local rivals the Zots. This iteration of the group also was the first to make any official recordings, cutting an acetate of the song "Blindside." Jones and Massey left the Night Shadows in the spring of 1961, with the male/female duo of Ervin Barocas and Helene Kopell (aka Little Erv & Helene) tapped as lead vocalists and Charles Spinks installed on drums; in 1962, the group issued its first commercial single, the risqué frat rock stomper "Garbage Man" -- another early release, "The Elevator," is perhaps more notable for its flip side, "Station Break," a jazz-rock instrumental that is almost certainly one of the very first attempts at fusion.

Upon first hearing the Beatles in late 1963, the Night Shadows immediately shifted gears and adopted a more British Invasion-like sound -- by this point Little Erv & Helene were no longer in the picture, and the remaining members (Janoulis, Newell, Spinks, and guitarist Jimmy Callaway) hired new vocalist "Little Phil" Ross, a high-school freshman equally adept at belting out R&B standards and Beatlesque rockers. The Night Shadows refined their new approach throughout 1964, although collegiate audiences throughout the South still preferred beach music classics to contemporary rock & roll -- in fact, in an ironic twist of reverse discrimination, many white fraternities refused to book the group on the grounds that they preferred African-American R&B acts.

In 1965 the Night Shadows landed a deal with Dot Records, but the escalating conflict in Vietnam forced Callaway (the only member not attending high school or college) to take a job as a fireman in order to support his pregnant 14-year-old wife. Janoulis lured co-founder Ronnie Farmer back to the lineup after a two-year absence, and thanks to academic commitments and subsequent occupational deferments, all five Night Shadows were able to avoid the military draft, but also severely limited their opportunities to tour outside of the Deep South. Their first Dot single, "So Much," appeared in January 1966, enjoying hit status in seemingly random regions of the U.S. -- a national fan club was even established in Texas. The group then opted to re-record an early crowd favorite, the "Garbage Man" single's equally naughty B-side, "The Hot Dog Man" -- Dot executives blanched, however, and the single instead appeared surreptitiously on the Banned Records label. By mid-1966 the Night Shadows were experimenting with guitar fuzz, vibrato, and reverb -- their sound eventually grew so distorted that Janoulis was forced to use amplifiers during live performances. When Lockheed Aircraft, where he worked as an aerospace engineer, assigned him to a six-month project based in Ohio, Janoulis booked the group a stint as the house band at the Atlanta nightclub the Pigalley, recruiting cousin Danny Stephens and friend Dave Gallagher to play bass in his absence. He did return to Atlanta long enough to record the cult classic "60 Second Swinger," issued on the Gaye label in late 1966. This single represented the first recorded fruits of the Night Shadows' evolving acid punk sound, and by the time of an April 1967 appearance at Emory University, the group had undergone a total psychedelic overhaul, performing with strobe and liquid lights.

While still under contract to Gaye, they next cut the single "Don't Hold Your Breath" for the local Baja label, crediting the record to the Square Root of Two to avoid legal hassles. That summer, Janoulis began work on a full-fledged psychedelic opus, also titled The Square Root of Two -- cobbled together from a variety of tapes recorded on portable cassette machines, the resulting LP appeared in 1968 and remains an underground classic of the era, with original copies fetching upwards of $1,000 on the collectors' market. In August of 1969 Newell left the Night Shadows, bringing to an end the group's heyday -- other members came and went (among them guitarist Barry Bailey, later to resurface in the Atlanta Rhythm Section) before the group finally called it quits in mid-1969. AMG
1. Prologue, The (The Voice of Electric Bob)
2. So Much (1967 Version)
3. I Can't Believe
4. Plenty of Trouble
5. In the Air
6. Anything But Lies (Time After Time)
7. Gimme, Gimme
8. Don't Hold Your Breath
9. Listen to My Heart
10. Fly High
11. 60 Second Swinger
12. Psychedelic Illusion
13. Little Phil Jokes With the Audience
14. Anything But Lies (Lost Live Version)
15. Turned On
16. Hot Dog Man, The (Stoned Version)
17. Epilogue: Fly High Reprise
18. Excerpt From a 1979 Radio Retrospective on Little Phil
19. Garbage Man, The (1961)

NEW LINK REPOST - OK

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

BLACK MERDA - The Psych Funk of Black Merda (US Psych Soul Rock)

NÃO AMIGOS!! NÃO É UMA BANDA DE MERDA NÃO!! TRATA-SE DE UMA BANDA AMERICANA ATIVA DESDE A METADE DOS ANOS 60 E INÍCIO DOS 70, OS CARAS SÃO MUITO BONS E PRECURSORES DO PSYCH FUNK ROCK!!! VENENO MUITO BOM E UM DOS MELHORES NESSE ESTILO DE SOM!! PARA QUEM GOSTA DE UM BOM FUNK PSICODÉLICO BEM SWINGADO, PEGA QUE É GARANTIDO!! PARA QUEM ACHA O NOME DA BANDA ESTRANHO, ESTÁ AQUI ESSA CITAÇÃO QUE ACHEI NA INTERNET E QUE MELHOR RESUME ESSA QUESTÃO: ...vem do sotaque nos guetos negros americanos e do psicodelismo de uma época em que as bandas tinham nomes de cores: Blue Cheer, Pink Floyd, Deep Purple, etc. Mas, para azar dos irmãos Hawkins & seus comparsas, o título que escolheram para sua banda de rock tem duplo sentido em pelo menos 3 línguas latinas. Quem explica é Veesee ‘The Mighty V’, que além do baixo comanda os vocais da banda:  “Ficamos sabendo na internet que em português, francês e italiano ‘merda’ significa ‘cocô’! Originalmente nosso nome seria Black Murder, m...

HOWLIN WOLF - The Howlin Wolf Album (1969 Blues Psych)

APENAS UMA HOMENAGEM DO VENENOS DO ROCK A ESSE GRANDE MESTRE BLUESEIRO!! ESSE LP É UM DOS MAIS MALUCOS DO CARA E MISTUROU BLUES COM ROCK PSICODÉLICO!! A CHESS RECORDS TENTOU INCORPORAR AO VELHO E TRADICIONAL BLUES ALGUNS ARRANJOS MAIS "MALUCOS" E O QUE CAÍA BEM PARA O ANO DE 1969 ERA EXATAMENTE A PSICODELIA QUE ESTAVA NO AUGE, POR ISSO SAIU ESSE BOM DISCO QUE DEU NOVAS E PSICODÉLICAS ROUPAGENS AO BOM BLUES DE HOWLIN WOLF COM GUITARRAS WHA-WHA E TUDO MAIS!! UM ESTILO MAIS HENDRIX NO BLUES DO CARA!! PROJETO SIMILAR FOI FEITO COM MUDDY WATERS EM SEU ALBUM ELECTRIC MUD!! OS MÚSICOS AQUI SÃO OS MESMOS DOS DOIS PROJETOS!! VALE DIZER QUE O VELHO E TRADICIONAL HOWLIN WOLF TORCEU O NARIZ PARA ISSO MAS ACABOU CEDENDO E GRAVANDO O ALBUM, MAS MESMO ASSIM  DEPOIS DA GRAVAÇÃO ELE DETONOU DIZENDO QUE ISSO NÃO ERA BLUES!! ESSE PROTESTO TÁ ESCRITO NA PRÓPRIA CAPA DO LP!!! IMAGINEM UM LP ONDE O PRÓPRIO ARTISTA DIZ NA CAPA NÃO TER GOSTADO!! SÓ PODIA VENDER POUCO MESMO!! EU PARTICULARMENTE...

Master's Apprentices - Nickelodeon (1971 Australian Hard Rock Bluesy)

AUSTRALIAN BAND HIGH MUSIC QUALITY!! BANDA AUSTRALIANA DE ALTA QUALIDADE MUSICAL!! O DISCO GRAVADO AO VIVO NO NICKELODEON THEATRE EM DEZEMBRO DE 1970 JÁ COMEÇA COM UM PETARDO HARD ROCK VISCERAL E PODEROSO!! SEGUE COM "EVIL WOMAN" UM HARD ROCK BLUES COM 13 MINUTOS DE DURAÇÃO QUE É UMA OBRA PRIMA!! BEM, AS DEMAIS FAIXAS SEGUEM A MESMA LINHA COM ALGUMAS PASSAGENS MAIS LEVES, MAS O PREDOMÍNIO É O HARD ROCK MESCLADO COM BLUES AO ESTILO SETENTISTA E FEITO COM MAESTRIA!! CERTAMENTE ESTE É UM DOS GRANDES DISCOS DESTE ESTILO!! VENENO ALTAMENTE RECOMENDADO!! NÃO SÓ DE CANGURU VIVE A AUSTRALIA!! A highly-rated band who formed in Adelaide in 1965. Their diverse musical styles ranged from R'n'B to psychedelic rock to heavy rock. They were one of Australia's most popular bands of the sixties and their talent has continued to be recognised to this day.They formed out of the instrumental outfit The Mustangs who started playing raucous R'n'B material penned by their...