RARIDADE MÁXIMA!!! 🎸 BANDA EXTREMAMENTE RARA FORMADA EM ROCHESTER(NY) ALI PELO FINAL DOS ANOS 60!! AS MÚSICAS FORAM GRAVADAS NO PALCO DO TEATRO DA UNIVERSIDADE DE ROCHESTER PELA "BRIGHTON SOUND" EM 8 BOBINAS DE ROLO!! ATÉ HOJE NUNCA FOI LANÇADO EM LP NEM EM CD!! AS FITAS FORAM ACHADAS POR "JOSH JETTY", FILHO DO BATERISTA DA RED WHITE & BLUES, "EARL JETTY", O QUAL REPASSOU AS CANÇÕES PARA OS VENENOS!! NA VERDADE O FILHO BUSCA ATÉ HOJE ALGUMA GRAVADORA INTERESSADA EM LANÇAR ESSE ÁLBUM OFICIALMENTE NO MERCADO, MAS ATÉ O MOMENTO NÃO SURGIRAM INTERESSADOS!! A GRANDE DIFICULDADE É QUE, MESMO O BATERISTA SENDO SEU PAI, ELE NÃO DETÉM OS DIREITOS AUTORAIS DAS MÚSICAS E NEM IMAGINA QUEM SEJAM OS DETENTORES, POR ISSO É QUE ESSAS MÚSICAS ESTÃO PERDIDAS NA OBSCURIDADE!! 🎸 VALE LEMBRAR QUE DEPOIS DESSAS GRAVAÇÕES A BANDA MUDA O NOME PARA "JOSHUA", GRAVANDO MAIS ALGUMAS PEROLAS QUE TAMBÉM FICARAM NA OBSCURIDADE E LOGO VOU POSTAR PARA OS ENVENENADOS A...
OBSCURA E CLÁSSICA PEÇA DE COLECIONADOR ESTE ALBUM DO TRIO DE SAN FRANCISCO DAY BLINDNESS ERA BASICAMENTE UM SOM PSICODÉLICO COM PITADAS BLUES E INFLUÊNCIAS DAS BANDAS "THE DOORS" E "IRON BUTTERFLY"!! OS CARAS FAZIAM UM TRABALHO COMPETENTE DE ORGAN E GUITARRAS E ALGUMAS IMPROVISAÇÕES QUE SÃO CARACTERÍSTICOS DA BANDA, COMO É O CASO DA ULTIMA FAIXA "HOLY LAND" UMA OBRA QUE LEMBRA MUITO "WHEN THE MUSIC IS OVER" DA BANDA THE DOORS!! É O ÚNICO DISCO DOS CARAS!! VENENO ALTAMENTE RECOMENDADO E RARÍSSIMO!!
This very obscure & classic album created by the San Francisco psychedelic band Day Blindness in 1969 features driving guitars & crunching organ. Long jams sum up their music, which shows influences of both Iron Butterfly & The Doors.
Felix Bria: vcls, bs, organ
David Mitchell: vcls, drums
Gary Pihl: vcls, gtr
1. Still Life Girl
2. Jazz Song
3. Middle Class Lament
4. I Got No Money
5. House And A Dog
6. Live Deep
7. Young Girl Blues
8. Holy Land
Comentários
One of the bands that apparently benefited from that corporate talent search was Day Blindness. Singer/keyboardist Felix Bria, drummer Dave Mitchell and guitarist Gary Pihl started out in 1967. Within a year they'd made a minor name for themselves on the city's club circuit, where they became fairly regular performances at Bill Graham's Fillmore, the Avalon Ballroom, as well as a regular featured at free concerts at Golden Gate Park. Along the way Mitchell was replaced by Roy Garcia, with Bria being replaced by Johnny Vernazza.
Recorded at San Francisco's Studio 10 with Tom Preuss producing, 1969's cleverly titled "Day Blindness" seems to fall in the latter category. While we've seen it garner some fairly high sales prices on recent lists, musically their album isn't anything to get real excited about. Recorded as a trio in the wake of Vernazza's departure (he reappeared as a member of the Elvin Bishop Band, followed by a stint with Norton Buffalo), the remaining trio were certainly competent musicians, but none of their material was particularly original. Tracks such as 'Young Girl', 'Middle Class Lament' and 'I Got No Money' offered up a fairly standard mix of pedestrian electric blues, harder rock numbers and modest psych moves. That lack of originality, coupled with the absence of a strong or distinctive singer didn't exactly help the proceedings. If you had to pick a couple of highlights, go with the bouncy 'Live Deep' (which also sported a nice Pihl solo) and the weird, 12 minute plus Doors-influenced 'Holy Land'.